تحولات منطقه

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، فرضیه استفاده از کره‌ محلی برای طبخ غذا و جلوگیری از افزایش چربی خون رد شد.

فرضیه استفاده از کره محلی در غذا برای پیشگیری از چربی خون رد شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش وبدا، بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، کره از جمله کره محلی به عنوان یک روغن حیوانی به طور عمده حاوی چربی‌های اشباع است و مقادیری از چربی‌های ترانس نیز در چربی لبنیات وجود دارد.

مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع و ترانس با افزایش سطح کلسترول بد خون، آترواسکلروز (ایجاد پلاک در عروق)، افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها و مرگ ناشی از آن ها مرتبط دانسته شده است.

بر اساس راهنمای تغذیه‌ای جدید آمریکا، مصرف چربی‌های اشباع باید محدود شود و کمتر از ده درصد انرژی دریافتی را تشکیل دهد. توصیه می‌شود که برای پخت غذا روغن‌های مایع گیاهی جایگزین روغن‌های حیوانی مانند کره و روغن دنبه و روغن‌های نیمه جامد مانند روغن نباتی جامد شوند.

روغن‌های مایع به طور عمده از چربی‌های غیر اشباع تشکیل شده اند. چنانچه این روغن‌ها به درستی نگهداری و استفاده شوند و در حد تعادل مصرف شوند، می‌توانند برای سلامتی مفید باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha